29/7/09

Expo Sciencie International (ESI) - Tunis 2009 (VI)

Darrer dia d'estada a l'ESI i visita cultural.

Després dels tres dies que hem tingut de fira, avui s'ha fet una sortida cultural per diferents zones properes a la capital. Donar les gràcies, una altra vegada, a la Sameh per la seva ajuda i guiatge durant el dia d'avui.

Primerament hem visitat un dels barris més característics de la capital, la Medina, amb tota una sèrie de tendes que mai acabaven, entre carrers estrets. Hem enjats productes típis.

Entrada a la Medina Foto de grup a la Medina Vista general d'un carrer Edificis i edificis...

Una de les sales del museu
Després d'unes dues hores, hem agafat el bus i hem anat fins al Muesu del Bardo, caracteritzat per la presència de restes d'origen romà, a més d'obres àrabs. La visita va durar al voltant de les dues hores, però que es van passar una mica més lent.

El següent lloc de parada ens va portar un temps, moment que vam aprofitar per descansar al bus. Una de les zones més turístiques de tot el país: Sidi Bou Said. Una ciutat tota blanca i amb les seves portes blaves. Tot un espectacle que em va sorprendre positivament.  Allà vam tenir un temps més gran i vam aprofitar, a més de per comprar regals, per anar a dinar. El restaurant es trobava a la part alta de la ciutat, amb unes vistes ben maques de tots els edificis del voltant, amb colors blanc i blau. Al cap d'unes hores, ens vam retrobar molt efusivament amb la nostra guia i amiga, la Sameh.

Preparats per dinar Vites des del restaurant

L'autobús, doncs, ens va dur a una de les altres visites de la jornada: Cartago i l'Acropolium. Vam visitar l'església cristiana i les runes que es trobaven en la part posterior. Les vistes de la capital eren magnífiques.

Vista exterior de l'Acropolium Interior de l'església Vista de la capital des de l'Acropolium

Vam arribar, finalment, cap a les 20 h a l'hotel per sopar. Però, abans de la cloenda, vam fer una petita volta en cavall, activitat que va agradar molt.

Foto de grup i despedida
Finalment, i ja per despedir l'ESI, es va fer la cloenda a la mateixa carpa on es va fer la Nit de les Delegacions. La celebració va ser simple; es van donar els diplomes i l'Ivan, a més, va rebre un altre premi pel seu treball.

Cap a les dues de la matinada vam tornar a l'hotel i a dormir, donat que demà ja tornàvem cap a Barcelona.