Aquests projectes són el resultat de l'assessorament que faig en tres centres de les comarques del Vallès Oriental (INS Carles Vallbona, INS El Vern i INS Manolo Hugué) i del Maresme (INS Argentona), així com d'altres que faig a exalumnes que he tingut en aquests darrers anys.
Són els següents:
CATEGORIA A (1r / 2n ESO)
- Anàlisi i avaluació ambiental del procés d’eutrofització en una població d’algues en un medi controlat. Comparativa amb la bassa de l’institut - 1r ESO. Autores: Monica Calabrese, Amanda Lloret i Alesandra Sandoval - INS Manolo Hugué (Caldes de Montbui) - RESUM / INFORME
- Aspirina i flors, entre el mite i la ciència: perquè duren més les flors en aigua amb aspirina que sense? - 1r ESO. Autores: Jorgina Díaz i Meritxell Tomàs - INS Manolo Hugué (Caldes de Montbui) - RESUM / INFORME
- Genètica en la societat: els bessons, les seves connexions emocionals i el punt de vista científic - 2n ESO. Autora: Júlia Sánchez - Club de Ciències EUREKA - INS Argentona (Argentona) - RESUM / INFORME
CATEGORIA B (3r / 4t ESO)
- Pressió arterial i salut: estudi de l’estat cardíac de les persones de parets del Vallès, Granollers i Caldes de Montbui en relació amb la seva pressió arterial - 2n / 3r ESO. Autores: Laura Castellasagués, Laura Ortiz, Estel Palau i Helena Paredes - INS Carles Vallbona (Granollers) / INS El Vern (Lliçà de Vall) / INS Manolo Hugué (Caldes de Montbui) - RESUM / INFORME
- Neurolingüística: per què unes persones llegeixen millor que d’altres? - 4t ESO. Autora: Clàudia Mateu - INS Carles Vallbona (Granollers) - RESUM / INFORME
- Projecte VST II: evolució i millora d’un sistema que facilita travessar un carrer i invenció d’un objecte per a la detecció de productes per a persones amb discapacitats visuals - 4t ESO. Autor/res: Carla Gensana, Irene González i Víctor Tuxans - Club de Ciències EUREKA - INS Argentona (Argentona) - RESUM / INFORME
- Combustió de diferents substàncies a les espelmes - 4t ESO. Autores: Meritxell Martínes i Carla Rodríguez - Grup de Recerca Científica - INS El Vern (Lliçà de Vall) - RESUM / INFORME
- Fitotoxicitat per urea: anàlisi dels efectes provocats per l’orina canina en contacte amb la gespa i possible obtenció de formes resistents - 4t ESO. Autor/a: Arnau Àlvarez i Aina Martorell - Grup de Recerca Científica - INS El Vern (Lliçà de Vall) - RESUM / INFORME
- Publicitat i mitjans de comunicació: hi ha unes segones intencions? Estudi dels estereotips presents en els anuncis publicitaris - 4t ESO. Autores: Judith Aumatell i Marta Calvo - Grup de Recerca Científica - INS El Vern (Lliçà de Vall) - RESUM / INFORME
- El poder del rumor i la construcció social de la realitat - 4t ESO. Autores: Anabel Moliner i Judith Pérez - Grup de Recerca Científica - INS El Vern (Lliçà de Vall) - RESUM / INFORME
CATEGORIA C (Batxillerat / CGM)
- Entre la tradició i la ciència: comparativa entre els evectes sobre serratia marcescens de dos proudctes amb propietats antibiòtiques (caléndula i torbex) - 2n Batxillerat. Autora: Cristina Moliner - INS Pla de Mata (Parets del Vallès) - RESUM / INFORME
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada