14/8/01

JWP - Resolució del jurat i tercer dia (IV)

Avui s'ha fet la resolució del Junior Water Prize.

Un moment del viatje a Birka
Però abans, una visita  a la illa de Birka, el bressol de la cultura viquinga. El viatge es va fer en un vaixell tipus turístic que havia llogat un dels patrocinadors suecs del premi. L'experiència pel llac Mälaren va ser molt bonica i els paisatges espectaculars.

L'arribada a la illa va implicar la visita de la mateixa. Es van fer dos grups, separats pel coneixement de l'idioma, entre un grup hispanoparlant i un altre amb llengua anglesa. Es va visitar diferents espais, un vaixell viquing, el museu, excavacions... Posteriorment, vam visitar un lloc que volia representar com es vivia en aquella època. Vam veure com es feia pa i es va provar amb formatge.

La tornada va implicar la preparació de les noies per a la cerimonia de premis. Jo vaig tenir temps lliure mentre elles assajaven l'entrada a la sala, la pujada a l'escenari, l'entrega de diplomes...

Auditori de l'entrega de premis
A les 7 de la tarda va començar. Després de vàries actuacions musicals i discursos, van pujar tots els finalistes a l'escenari, ordenats per ordre alfabètic del país. La resta de persones estàvem d'espectadors.

I el treball guanyador és...

SUÈCIA!!!!

Els nostres veïns d'estand van guanyar. Realment la cara que es va posar a les noies, des del públic, va ser una mica de decepció ja que, per com va anar tot, hi havia un cert optimisme.

L'entrega de diplomes va anar a càrrec del sr. Takashi Asano.

Moment de l'entrega dels diplomes a l'Alba,
l'Anna i la Bibiana per part del sr. Asano
Foto general de tots els
participants en el JWP 2001

Tot plegat va finalitzar a les 8 i mitja de la tarda.

Posteriorment es va anar a sopar. A l'entrada del saló havia una llista del lloc on tocava, de tal manera que era estrany que estiguessis amb una persona de la teva delegació.

Finalment, jo em vaig anar a l'hotel i les noies a la discoteca... com passa en tota persona jove!!

En definitiva, el dia va ser molt emotiu. L'esperança mai es perd, però tot i això, va ser un èxit.